Hem » Blogg » Träning på gym

Arkiv

Kategorier

Träning på gym

Om du är nybörjare med träning på gym så finns det en del saker som du bör tänka på. Ett av de vanligaste misstagen som man gör när man börjar att träna på ett gym är att gå ut för hårt. Fråga personalen om hjälp att utforma träningsprogram som du kan följa. Det kan vara bra att veta hur alla maskiner fungerar så du inte tränar på fel sätt.

Kolla också upp hur gymmet fungerar med säkerhet och annat som kan vara av vikt. Om det inte finns hjärtstartare på plats så ta upp detta med personal och gymägare. Du kan med fördel tipsa om HLR-Hjälpen som säljer dessa på nätet. Ser man andra brister så påpeka detta för personalen så de kan åtgärda detta så stället är så säkert som möjligt. Det kan vara brandsläckare och annat som bör bytas ut eller kompletteras med flera stycken om det är ett stort gym.

När du känner dig säker på gymmet och ska börja träna så gäller det som sagt att inte gå ut för hårt till en början. Det tar tid att komma i form och det är inget som man klarar av på ett par veckor. Börja lugnt och se till att trappa up allt eftersom du börjar känna resultat av din träning. Sätt gärna upp mål och delmål med din träning. Har man ett mål med sin träning så är det lättare att hitta den motivation man behöver för att orka med. Gör ett träningsschema och håll dig så gott det går till detta.